maandag 30 mei 2011

Recycle t-shirt

Ik kwam laatst in blogland de recycle-rage tegen. Leek me superhandig om toch nog een bestemming te vinden voor die stapel t-shirts in mijn kast die in de categorie ‘zonde om weg te gooien, maar niet mooi genoeg meer om er echt mee naar buiten te gaan’ vallen. Terwijl ik net zat te bedenken welk t-shirt ik eens zou gaan verknippen loste zoonlief het dilemma al voor me op. Meneer (nou ja, eigenlijk zijn draak) trok namelijk een gat in mijn t-shirt (per ongeluk, dat dan weer wel). Hij simuleerde een aanval met zijn draak, maar die drakenvleugel was wat puntiger dan hij had gedacht en ach, dat t-shirt had ook zijn beste tijd wel gehad. Het gaatje zat in elk geval aan de onderkant dus stof genoeg om er een kleine versie van te maken voor Kleine Pluis. Hier het resultaat: zie de verschillen.
groot t-shirt
klein t-shirt

Zo in elkaar omdat je de hals en de uiteinden van de mouwen niet hoeft af te werken.
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. @Plagneetje: Je knipt het oude t-shirt langs de naden open (dus zijkanten, schoudernaden en de mouwen eraf). Dan neem je een patroon van een t-shirt. Het voorpand leg je helemaal bovenaan tegen de hals van je oude t-shirt zodat je de hals niet hoeft af te werken. Het achterpand leg je op de achterkant van je oude t-shirt helemaal tegen de hals aan. De mouwen leg je op de mouwen van je oude t-shirt aan de onderkant zodat je die straks ook niet hoeft af te werken. Overtrekken, knippen en naaien. Het enige wat je dus hoeft te naaien zijn de schoudernaden, de mouwen, de zijnaden en de onderkant omzomen. Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Ik heb ooit weleens een handleiding in blogland gezien maar weet niet meer waar. Als ik het nog eens tegenkom geef ik het door. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen